Bootje varen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Bootje varen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Bootje varen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marion

04 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

  Zaterdag is iedereen naar Bangkok gebracht maar we konden gelukkig nog meemaken dat 54 monnikken op uitnodiging van het hotel waar we de laatste 2 nachten verbleven een gebedsdienst hielden op het strand bij het hotel met aansluitend een overdadige maaltijd. Ook familieleden van de hoteleigenaar, buren, vrienden waren uitgenodigd en iedereen bracht wat te eten mee; rijst, schalen vol met krab, vlees- en groentengerechten, lekkere desserts, fruit, pompoensoep, eieren, zoete aardappelen. Men doet dat 1 keer per jaar en laten wij nu toevallig net op het goede moment zijn! Alles werd op lange tafels gezet. Na de gebedsdienst (waar we natuurlijk niets van begrepen) kreeg iedereen een bordvol rijst en moest men in een lange rij gaan staan. De monnikken kwamen langs en men moest bij iedere monnik moest wat rijst in zijn bedelnap doen. Daarna was er lopend buffet. Er was natuurlijk veel te veel eten en we kregen een heleboel lekkere kokosdesserts mee voor onderweg. Om half 4 kwam ik aan in mijn hotel. De dame van de receptie vroeg meteen naar mijn paspoort om te checken of mijn naam op de reserveringslijst voor die dag stond en zei al meteen dat mijn reservering er niet bij stond!? Ik vertelde dat ik 2 namen had maar dat snapte ze niet. Ik haalde er mijn boekingsbevestiting bij maar daar deed ze niets mee; ze kon mijn naam niet vinden. In mijn paspoort staat mijn meisjesnaam Thijssen en ik had gereserveerd onder Van den Broek-Thijssen. Men heeft hier een ander schrift dus men herkent onze letters niet zo gemakkelijk. Ik heb op de reserveringslijst en de boekingsbevestiging mijn naam zoals in mijn paspoort omcirkeld en uiteindelijk was ze ervan overtuigd dat ik inderdaad gereserveerd had. Gelukkig had ik bij mijn reservering niet alleen Van den Broek vermeld, want dan was het iets ingewikkelder geweest, en staat op mijn visa-card ook Van den Broek-Thijssen. Voor vervoer naar de diverse bezienswaardigheden die ik op mijn lijstje heb staan gebruik ik de boten die over de rivier varen.  Hartstikke handig en snel. Er zijn overal aanlegsteigers voor de boten die varen met oranje, gele, blauwe vlag en op een plattegrond kan je zien waar de haltes zijn voor de boten. Daarnaast varen er ook ferries  die je de rivier overzetten. Mijn hotel ligt op 10 minuutjes lopen van een pier. Je betaalt 15 baht (ong. 40 cent) en het maakt niet uit hoever je gaat. Gisteren heb ik het koninklijk paleis bezocht. Er zijn bepaalde kledingvoorschriften dus ik had een omslagdoek meegenomen om over mijn blote armen te doen.  Helaas, dat mocht niet; alleen t-shirt of blouse was toegestaan! Ik had natuurlijk geen zin om terug te gaan en deed mijn omslagdoek onder mijn topje en drapeerde de uiteinden om mijn armen als een soort mouwen. Werd ik weer teruggestuurd! Tegenover het paleis is een kledingwinkeltje wat heel goede zaken doet want de bewaking stuurt iedereen daar naartoe om gepaste kleding te kopen; huren kan ook! Ik wilde er niet al teveel aan uitgeven want de kleding die ze er hadden draag ik denk ik nooit meer en liep even terug naar een marktje om iets te zoeken wat ik wel kon gebruiken. Er zat een vrouwtje met polo's, shirtjes en blouses voor 30 baht (nog geen 80 ct) en ik vond een blouse in mijn maat. Niet nieuw, ook niet huren, gewoon 2ehands. Zij blij, ik blij. Het paleiscomplex met musea is zo groot dat je er uren kunt rondlopen. Vandaag eerst met de boot naar de liggende boedah, toen helemaal naar de laatste halte van de boot, een dorpje ten noorden van Bangkok, waar nauwelijks toeristen naartoe gaan en daarna weer met de boot naar Chinatown. Voor deze laatste 2 bestemmingen had ik een rondwandeling gehaald uit een reisgids. Met af en toe de weg vragen kwam ik er aardig uit. De zon laat zich de laatste dagen hier niet zien. Gisteren en vandaag heeft het regelmatig geregend en het was maar 26 graden; dat was op de boot soms zelfs fris. Morgen heb ik een fietstoer geboekt, gecombineerd met vervoer per ferrie, longboat en trein van 9 tot 6 uur. Ik hoop dat het droog blijft. Dat horen jullie de volgende keer. Groetjes Marion

  • 04 Maart 2013 - 14:42

    Erica:

    Hahahaha het was maar 26 graden.....

    Veel plezier nog!
    Groetjes
    Erica

  • 04 Maart 2013 - 16:43

    Con :

    Als ik het allemaal zo lees zou ik willen dat ik er bij was...

  • 04 Maart 2013 - 20:19

    Corrie:

    Veel plezier nog de laatste week.

  • 05 Maart 2013 - 09:54

    Joke:

    Leuke verslagen en veel plezer!
    Groetjes,
    Joke

  • 06 Maart 2013 - 17:02

    Jolanda:

    Zo te lezen weer erg genoten en veel gezien.
    Veel plezier nog voor de laatste dagen

  • 06 Maart 2013 - 21:47

    Joyce:

    Hallo Marion,

    Wat leuk allemaal met de monniken, een prachtige belevenis, en die boottochtjes naar al de bezienswaardigheden, ik kijk er naar uit om je verhalen te horen!
    Hier is het heerlijk weer en al best lang licht, echt genieten weer. Ik wens je nog heel veel mooie dagen en plezier,
    tot ziens,
    Joyce

  • 07 Maart 2013 - 21:35

    Coby:

    Die boottocht, ik deed dat ook zo vaak Marion, gewoon mee naar de laatste halte.
    Heerlijk de wind in mijn haar.
    Je geniet volop, ik ben benieuwd naar je foto's en live verhalen.
    Snel afspreken.
    En dat gedoe met die dubbele namen, ik heb dat ook gehad met pax uit mijn groepen, kost zoveel tijd.
    Nou meid, veel plezier nog.
    Zijn je kuiten al wat dikker,hihi.

    Liefs Ria en Coby.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 24437

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 06 November 2016

Een rondreis door Noord en Zuid Ethiopië

14 April 2015 - 04 Mei 2015

Fietsen op Cuba

04 Mei 2014 - 05 Juni 2014

VRIJWILLIGERSWERK IN TAJIKISTAN

11 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Fietsen van Saigon naar Bangkok

06 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Rondtoeren in het Z-Westen van de VS

10 Oktober 2011 - 07 November 2011

Een verre reis met Baobab

01 November 2010 - 28 November 2010

Zuid India

06 November 2009 - 03 December 2009

Myanmar/Birma

23 September 2008 - 29 Oktober 2008

Nepal

01 November 2007 - 29 November 2007

Venezuela -

Landen bezocht: