Thailand: De laatste kilometers fietsen - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Thailand: De laatste kilometers fietsen - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Thailand: De laatste kilometers fietsen

Blijf op de hoogte en volg Marion

28 Februari 2013 | Thailand, Chanthaburi

Hoi allemaal,

Eerst wat antwoorden op jullie vragen:
Mijn medefietsers komen inderdaad overal vandaan maar een aantal van hen hebben weer niet de nationaliteit van het land waarzij wonen.
Het stel uit Australie: zij heeft Libanese ouders en hij heeft een Syrische vader en een Noorse moeder.
Het stel uit Nieuw Zeeland: Zij is een Schotse.
Een man uit Zwitserland heeft een Nederlandse moeder. Met hem praat ik soms een paar woorden nederlands., soms ook een paar woorden duits. De vrouw van het Spaanse stel kent niet zo goed engels, maar wel frans. Met haar spreek ik een beetje frans.
In het algemeen wordt er engels gesproken.

Dinsdag zijn we uit Siem Reap vertrokken. Eigenlijk zouden we het grootste gedeelte met de boot over het meer van Tonle Sap maar dit zou minstens 10 uur gaan duren omdat het waterpeil te laag is. We hebben daarom eerst een stukje over het meer gevaren en zijn later met de busjes vervoerd naar onze nieuwe bestemming:Battambang. Onderweg hebben we nog een zijdefabriekje bezocht. Gisteren hadden we een tocht van 93 km over asfalt, niet de leukste weg maar het ging wel snel, en met de lunchpauze waren we al op de plaats van bestemming. Gelukkig maar want het wordt eigenlijk te warm om in de middag te fietsen. Om 4 uur zijn we met de busjes naar een tempelcomplex in de buurt gereden. Toen we terug reden vielen er een paar grote regendruppels en na een uurtje stortregende het, maar dit duurt hier meestal maar een half uurtje; een soort warme douche.

Vandaag was de laatste officiele fietsdag.. Een glooiend parcours. We zijn niet alleen van land gewisseld (van Cambodja naar Thailand), maar hebben ook weer andere gidsen, fietsen en busjes. We hebben tot de lunch gefietst en zijn daarna met de busjes naar het hotel gegaan. Er is een grote tuin bij, grenzend aan het strand. De oceaan en het strand zijn niet mijn ding.. Het water lijkt wel badwater, zo warm en je moet wel een paar honderd meter door uet water lopen voordat het diep genoeg is om te zwemmen, dus jullie missen helemaal niets :-)
De gidsen hebben aangeboden morgenochtend met de fiets naar een visfarm in de buurt te gaan dus dat heb ik danook niet afgeslagen. 6 van de 11 gaan mee.
Overmorgen gaan we met de busjes naar Bangkok waar onze tocht eindigt en waar ik dan nog 6 nachten blijf en ik weer zelf voor mijn natje en droogje moet zorgen.

Groetjes
Marion

• 28 Februari 2013 - 16:03

Simone:

Hoi Marion,
    Heel leuk om je verhalen te lezen.Geniet er maar van.Nog plezier de laatste dagen.
    Liefs B& Simone

• 28 Februari 2013 - 16:13

Addie:

Hoi Marion, alweer bijna om, is het zoals je jehet had voorgesteld? Nog heel veel plezier, 6 dagen is nog best lang, je kan nog van alles ondernemen. Pas goed op jezelf en tot volgende keer. doei

• 28 Februari 2013 - 17:01

Virgie:

Hey Marion,
    Wat een geweldige verslagen weer, zo te lezen heb je het weer erg naar je zin. Ik ben trots op je. Geniet er nog lekker van, want inderdaad een weekje is nog best lang. Ben erg benieuwd naar je foto's. Nog heel veel plezier en tot gauw.
    Groetjes x

• 28 Februari 2013 - 19:07

Corrie:

Het gaat al weer opschieten geniet er maar van, het is zo weer voorbij.

Groetjes Corrie

• 28 Februari 2013 - 22:09

Elly En Frans:

Dag Marion,

wederom weer mooie verhalen. Net iets voor jou. Je enthousiasme straalt er van af.
    Wij zijn benieuwd naar je foto's. Heb je Ankor Wat nog bezocht en welke vis wordt er ter plaatse gekweekt?
    Geniet nog van die laatste week. Heb je daar nog plannen voor?
    We horen het wel.
    Groeten Elly en Frans

• 01 Maart 2013 - 10:02

Erica:

hey Marion,

Wat fantastisch om te lezen. Heerlijk die zonnige verhalen :) Geniet nog van je luxe onderkomen en straks weer heerlijk back to basic in een guesthouse ;)
    Groetjes Erica

• 01 Maart 2013 - 11:41

Joyce Hendriks:

Hallo Marion,

Allereerst dank voor je uitgebreide updates, heel erg leuk om te lezen en mee te leven met je! Wat klinkt het allemaal leuk en mooi, hoop dat het fietsen verder goed te doen is, inderdaad zal het in de middag behoorlijk warm zijn. Fijn dat je een leuke club mensen hebt, daar hangt toch veel vakantie plezier van af. Ik wens je nog fijne en mooie dagen in Bangkok, geniet ervan!
    Hartelijke groeten,
    Joyce

• 01 Maart 2013 - 13:21

Cees & Wies:

Hoi Marion,

Fijn dat je ons zo laat meegenieten van je mooie avonturen! Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet maar van die laatste week! Tot snel.

Groetjes x

• 02 Maart 2013 - 16:06

Maico, Sandra, Teun En Cas:

Mooi verhaal maar zo te lezen zit het er alweer bijna op! Geniet van de laatste dagen daar en tot gauw.

Groetjes uit Asten

• 02 Maart 2013 - 18:52

Mieke:

Hoi Marion

We hebben gisteravond op t.v. gezien waar jij hebt gefietst.
    Inderdaad een slechte weg.En ook gevaarlijk vanwege de bermbommen.
    Het zal wel weer wennen zijn als je de laatste week alleen bent.
    Of gaan er nog meer mensen met jou naar Bangkok?
    Geef je ogen nog maar goed de kost en geniet er nog van.

Gr.Mieke