Maassluis-Ho Chi Minh City - van -5 naar 30 gr. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Maassluis-Ho Chi Minh City - van -5 naar 30 gr. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Maassluis-Ho Chi Minh City - van -5 naar 30 gr.

Blijf op de hoogte en volg Marion

13 Februari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,
Maandag om kwart over 8 op weg naar het station en dinsdag om kwart2 uur in de middag gearriveerd op het adres in Ho Chi Minh City ofwel Saigon waar ik de eerste 5 nachten geboekt heb. Het is maar goed dat ik van tevoren heb gevraagd hoe er te komen. Het zijstraatje dat ik moest hebben is aan het begin maar 3 meter breed en loop je dus voorbij wanneer je het niet weet. Het is een gemoedelijk klein guesthouse gerund door de hele familie van de eigenaar. Hun hele leven speelt zich af in en rond de receptie, waar oma in de middag op de bank ligt te rusten maar ook meteen een makend oog heeft op het kastje met de kamersleutels, er 2 internetplekken zijn ingericht, je in de ochtend een ontbijt kunt bestellen, de dochter met haar dochtertje zit wanneer ze klaar is met het op orde houden van de kamers, want het is ook hun woonkamer. Je ziet hier trouwens niet anders; de winkeltjes hebben hun spullen op de straat uitgestald voor een open ruimte waarin ze met de hele familie zitten en slapen en waar ook de scooters gestald worden. Ik zit middenin het backpackers-gebied. Ideaal, overal restaurantjes, koffietentjes, de grote markt en veel bezienswaardigheden op loopafstand. Ook een heleboel reisburootjes om excursies te boeken. Maar daar had ik nog helemaal geen zin in. Ik heb even de tijd nodig om een beetje bij te komen van de de reis. Vanmorgen ben ik even door een klein gedeelte van de grote overdekte markt gelopen en daarna verder via het koloniale stadhuis (gebouwd in de tijd dat Vietnam een kolonie van Frankrijk was) naar een grote boulevard die helemaal versierd is met bloemen vanwege Tet Festival, het kolonialeVietnamese Nieuwjaar. Allerlei figuren van bloemen, prachtig om te zien. Vanwege de hitte ben ik naar het grote stadspark gegaan. Hier was een tijdelijke expositie van ook weer bloemfiguren, bloemperken, minstens 100 bonsai boompjes en evenzoveel struikjes, houtsnijwerk "op stam", figuren uit edelgesteenten, tropische vissen, schilderijen en natuurlijk ook de gebruikelijke kraampjes met souveniertjes. Het was voor iedereen echt een familie-uitje. Leuk om te zien dat iedereen bij de bloemen op de foto wilde. Iedereen ging er echt voor poseren, wijzend naar een bloem of in de hand pakkend. Sommigen maakten er een hele rapportage van! Morgen wil ik naar de Notre Dame en het oorlogsmuseum en ga ik een excursie boeken voor vrijdag. Hhierover meer in het volgende verslag.

  • 13 Februari 2013 - 18:56

    Simone:

    Hoi Marion,
    Wij wensenje en heel fijn reis.
    Saigon is een prachtige stad,en heel veel te zienoed dat je een paardagen hebt genomenom te wennen.
    Maar er iets moois van en we zulln je volgenmet je reisverslagen
    Liefs Bob en Simone.
    (Bob ik zijn net een paar uurtjes terug uit India/Nepal).

  • 13 Februari 2013 - 19:59

    Addie:

    Hoi Marion, het begin klinkt helemaal goed! Volgens mij echt jouw plek om te logeren. Geniet lekker van alles, we zijn benieuwd naar je verhalen. doei

  • 13 Februari 2013 - 21:05

    Mieke:

    Hoi Marion,

    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Ik zie zo dat omaatje voor me.
    Geniet van je reis,tot schrijfs

  • 13 Februari 2013 - 21:24

    Virgie:

    Hoi Marion,
    Een super gave tijd toegewenst door ons allen. Helaas hebben we elkaar niet meer kunnen spreken voor je vertrek i.v.m. de canraval. Maar hier is alles oké. Geniet ervan en we lezen je verslagen. Tot gauw.
    Groetjes Virgie en de rest xx

  • 13 Februari 2013 - 21:24

    Joyce:

    Hallo Marion,

    Wat leuk je te horen, en wat een verschil in temperatuur...wij krijgen hier weer sneeuw. Het klinkt zo gaaf en je bent er op het juiste moment. Geloof graag dat je even bij moet komen van zo'n lange vlucht, gelukkig tijd genoeg! Geniet van dit mooie land, ik kijk uit naar je leuke verhalen,

    Vele groeten en heel veel plezier,
    Joyce

  • 13 Februari 2013 - 22:07

    Corrie En Bert:

    hoi Marion,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, heel leuk om je verslag weer te lezen. Geniet er van.

  • 13 Februari 2013 - 22:51

    Coby:

    Hoi Marion,
    Wat klinkt je verhaal weer heerlijk, Op pad en je gaat genieten.
    Ik denk dat ik het niet herken, ik was daar in 1993 voor het laatst hihi.
    Maak maar mooie foto's, ik wil wel zien hoe " modern" het nu is.
    Geniet en hou ons zeker op de hoogte,

    Liefs, ook van Ria.
    Coby xx

  • 14 Februari 2013 - 12:09

    Jolanda:

    Hoi Marion,

    Weer heel leuk om je verslagen te kunnen lezen en zo je reis te kunnen volgen. Het lijkt me
    heel mooi om daar te gaan fietsen.
    Geniet van alles

    Groetjes
    Jolanda

  • 14 Februari 2013 - 16:30

    Wies En Cees:

    Hoi Marion

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Hier sneeuwt het weer...we zijn echt jaloers op je. Geniet ervan en maak veel foto's en verslagen zodat wij mee kunnen genieten.

    Groetjes Cees en Wies

  • 15 Februari 2013 - 19:57

    Elly & Frans Vermeulen:

    Dag Marion,

    dat leest lekker weg. Je doet veel indrukken op in een compleet andere wereld. Geniet ervan en wij zijn benieuwd naar je foto's.
    Doe voorzichtig en neem je tijd.

    Groeten Elly en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 24412

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 06 November 2016

Een rondreis door Noord en Zuid Ethiopië

14 April 2015 - 04 Mei 2015

Fietsen op Cuba

04 Mei 2014 - 05 Juni 2014

VRIJWILLIGERSWERK IN TAJIKISTAN

11 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Fietsen van Saigon naar Bangkok

06 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Rondtoeren in het Z-Westen van de VS

10 Oktober 2011 - 07 November 2011

Een verre reis met Baobab

01 November 2010 - 28 November 2010

Zuid India

06 November 2009 - 03 December 2009

Myanmar/Birma

23 September 2008 - 29 Oktober 2008

Nepal

01 November 2007 - 29 November 2007

Venezuela -

Landen bezocht: