Weer op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Weer op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Weer op Nederlandse bodem

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 December 2007 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoi allemaal,
Het was weer leuk jullie reacties te lezen maar nu achter mijn eigen computer.
Vanmiddag rond een uur of 3 was ik weer thuis. Had eigenlijk rond 12 uur moeten zijn maar we hadden onze aansluiting in Milaan gemist. Omdat op het vliegveld van Caracas een van de radarsystemen buiten werking was konden er niet zoveel vliegtuigen binnen een bepaalde tijd opstijgen dan normaal het geval is. De vliegtuigen stonden in een file te wachten om te mogen vertrekken. Een uur te laat gingen we de lucht in. We hadden de hoop dat op een vlucht van zo'n 10 uur wel weer wat tijd "ingelopen" kon worden maar dit was niet het geval. Op het vliegveld van Milaan was het behoorlijk druk dus we konden ook niet erg snel tussen de menigte door en kwamen te laat bij de gate: het vliegtuig naar Amsterdam was vertrokken!
Terug dus naar de Alitalia helpdesk om te informeren wanneer we dan wel naar Amsterdam konden. Er was nog plaats op een vlucht van KLM om kwart over 12 maar we moesten eerst nog uitzoeken waar onze bagage gebleven was. Via de "lost and found" was onze bagage al vrij snel getraceerd, maar we moesten weer het hele traject van inchecken, paspoortcontrole, veiligheidscontrole doorlopen. Alles is goed gekomen en dit ongemak was al vrij snel vergeten bij het zien van Milou en Youri die in de aankomsthal stonden om me op te halen. Het was de bedoeling geweest dat ook Dennis me zou opwachten. Hij zou om een uur of 2 vertrekken naar Egypte en zou vroeger naar Schiphol komen. Toen "mijn" vliegtuig was geland was hij net op weg naar "zijn" vliegtuig en we waren niet ver van elkaar vandaan in dezelfde pier maar er was geen doorgang tussen het gedeelte waar ik liep en de toegang tot het internationale gedeelte waar hij was, dus helaas alleen contact via ons mobieltje.
Ik heb alle foto's meteen maar overgezet op de computer en ze vluchtig bekeken.
Een paar ervan kunnen jullie nu even zien, voor de rest zal je wat meer tijd moeten nemen want het zijn er wel heel veel geworden, maar ik kan dan wel voor "ondertiteling" zorgen.
Terugkijkend kan ik zeggen dat het een fijne reis is geweest met ook wel wat moeilijke momenten omdat het de eerste reis zonder Jacques was. Daarom was het fijn dat Maico, Sandra, Addie en Jos erbij waren en ik denk dat weer een barriere is genomen.