De laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marion

09 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Dinsdag heb ik een fietstocht gemaakt, georganiseerd door "Co van Kessel". Er waren nog 8 andere deelnemers: 6 landgenoten en een Duits echtpaar. Onder begeleiding van 2 gidsen fietsten we kriskras door de smalle steegjes naar het treinstation. Met de fiets de trein in Bangkok uit richting platteland waar we een mooie fietstocht hadden. Na een heerlijke lunch in een leuk restaurantje fietsten we verder, onderweg even stoppend bij een tempel en een school om binnen een kijkje te nemen. Met de fiets gingen we in een longtailboat over de kanaaltjes weer richting Bangkok waar we met de fiets op de Skytrain (soort bovengrondse metro) stapten. Om daar te komen moesten we eerste een paar roltrappen op en ja....ook weer met de fiets! Het laatste stuk terug was weer een fietstochtje door de straatjes van Bangkok. Het was erg leuk, een aanrader wanneer je in Bangkok bent!
Woensdag ben ik naar Vimanmek Mansion geweest, bekend om zijn teakhouten huis. Omdat het moeilijk met openbaar vervoer te bereiken is besloot ik een tuktuk te nemen. De chauffeur begon natuurlijk met een belachelijk hoge prijs te noemen, maar wilde me daarvoor dan ook wel naar de gouden boedah, de liggende boedah, enz. enz. brengen. Ik zei dat ik alle boedah's al had gezien en alleen maar naar Vimanmek Mansion wilde. Voor het bedrag wat ik had voorgesteld wilde hij me uiteindelijk wel wegbrengen maar dan zou hij me eerst naar een groothandel in edelstenen, goud, zilver brengen. Ik vertelde dat ik niet van plan was iets te kopen maar dat was geen probleem; ik moest gewoon even naar binnen en hij kon dan daar gratis brandstof voor zijn tuktuk krijgen. Het was een stukje om maar ach..ik had alle tijd. Ik kreeg een korte rondleiding langs de edelsteenslijpers- en zetters en toonde me natuurlijk geïnteresseerd. Totdat ik in een grote ruimte kwam waar alle sieraden lagen te schitteren. Mijn persoonlijke begeleidster zag wel aan me dat ik niet de persoon voor al die blingbling ben en liet me ook eenvoudige ringen zien. Er zaten inderdaad mooie bij maar was niet van plan iets te kopen. Mijn argument "moeilijk te passen, door de warmte zijn mijn vingers opgezwollen" werd afgewimpeld met "hier is het koel, neem gerust de tijd en dan slinken de vingers" of "zoveel geld heb ik niet bij me en mijn visa-card ligt in de kluis in het hotel" was ook geen probleem: men zou op een af te spreken tijd met ring en een pinapparaat naar het hotel komen en dan kon ik in mijn hotel betalen. Heb het toch maar niet gedaan. De tuktukchauffeur heeft me daarna netjes afgeleverd waar ik moest zijn.
Ook daar natuurlijk weer kledingvoorschriften en weeeeer anders. Nu was een kuitbroek niet lang genoeg. Er was een meetlat en de zoom van je broek moest gelijk zijn met een rode streep op de lat. Ik heb mijn broek zover laten zakken totdat hij tot de rode streep kwam en mocht uiteindelijk door maar moest wel mijn shirtje goed naar beneden trekken tot over de broeksband. Het zag er natuurlijk niet uit: kruis tussen mijn knieën, t-shirt iedere keer naar beneden trekken en oppassen dat mijn broek niet helemaal afzakte :-0 Gelukkig hoefde dit alleen maar in het teakhouten huis dat overigens prachtig was. Groot was mijn verbazing dat de suppoosten allemaal dames waren die rokken aanhadden tot boven de knie!!
In een ander gebouw mochten bij vrouwen weer geen lange broek zichtbaar zijn maar moest er een omslagdoek overheen. En die had ik niet meegenomen omdat ik een paar dagen eerder in het koninklijk paleis hierop "afgewezen" was. Ik had het helemaal gehad met de kledingvoorschriften en omdat inmiddels aardig warm geworden was en tijd om te lunchen heb ik het voor gezien gehouden. 's-Middags naar de bloemenmarkt. Eigenlijk moet je daar 's nachts tussen 3 en 4 uur zijn om alle bedrijvigheid mee te maken maar dat vond ik een beetje te vroeg.

's-Avonds heb ik bij de massage-salon vlakbij het hotel een voet, hand, nekmassage laten doen wat heel ontspannend was. Omdat ik mijn Thais geld op wilde maken leek me het een goed idee de volgende dag terug te gaan. Om 12 uur moest ik uitchecken uit mijn kamer maar kon nog wel in het hotel blijven en om 3 uur zou ik opgehaald worden om naar het vliegveld gebracht te worden; tijd genoeg voor nog een massage maar dan nu de schouders, rug en hoofd. Dit was echter niet zo ontspannend. Het was een Thaise massage met het nodige "ellenbogenwerk" en ik had soms het idee dat ik op een martelbank lag; en ik had nog wel 1,5 uur geboekt :-(

Na een goede vlucht stond ik gisterochtend weer op nederlandse bodem en het voelt raar om weer winterkleding aan te hebben.
Het was een leuk reis en ik heb er erg van genoten. Veel gedaan, veel gezien, veel en lekker gegeten: Azië blijft voor mij op nummer 1 van de ranglijst staan.
Ik heb een paar foto's toegevoegd. De rest volgt.

Lieve groetjes
Marion


  • 09 Maart 2013 - 23:39

    Corrie:

    We dachten dat je pas dinsdag thuis kwam, wat is dat Snel gegaan zeg. Bel je van de week wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 24219

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 06 November 2016

Een rondreis door Noord en Zuid Ethiopië

14 April 2015 - 04 Mei 2015

Fietsen op Cuba

04 Mei 2014 - 05 Juni 2014

VRIJWILLIGERSWERK IN TAJIKISTAN

11 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Fietsen van Saigon naar Bangkok

06 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Rondtoeren in het Z-Westen van de VS

10 Oktober 2011 - 07 November 2011

Een verre reis met Baobab

01 November 2010 - 28 November 2010

Zuid India

06 November 2009 - 03 December 2009

Myanmar/Birma

23 September 2008 - 29 Oktober 2008

Nepal

01 November 2007 - 29 November 2007

Venezuela -

Landen bezocht: