Van Caripe naar Puerto la Cruz - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Van Caripe naar Puerto la Cruz - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Van Caripe naar Puerto la Cruz

Blijf op de hoogte en volg Marion

26 November 2007 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie berichtjes en jullie bezorgdheid, maar we letten goed op. Dat schijnt hier in Puerto la Cruz wel nodig te zijn, maar ik zal beginnen met waar ik mijn vorige bericht geëindigd ben.
In Caripe zijn we met een man of 12 naar een cafeetje geweest. Hier in Venezuela hoor je altijd en overal muziek en zit het dansen in het bloed, vooral Merengue en Salsa. Ze dansen dan ook in ieder cafeetje, op straat, maakt niet uit. Dat ziet er allemaal heel vrolijk uit maar in het algemeen vind ik de Venezolanen
maar chagrijnig kijken. In winkels en restaurantjes is de bediening niet erg vriendelijk en doen ze niet meer dan het hoognodige.
Van Caripe zijn we naar Santa Fé gegaan, een klein plaatsje aan de Caraïbische Zee. We overnachtten er in een Posada op zo´n 50 mtr. van de kust. Een hele mooie locatie. Dit is voor de groep de laatste stop voordat zij teruggaan naar Nederland. Zaterdag zijn we met 2 bootjes de zee op geweest en is het anker gelicht op verschillende prachtige plekken waar we hebben gesnorkeld en op een mooi eilandje geluncht. Je zwemt midden tussen hele mooie vissen. Het aquarium van de Chinees is er niets bij.
Zondagmorgen om 6 uur hebben we de groep uitgezwaaid. Wij hebben voor deze dag zelf een bootje (met bootsman)geregeld en zijn weer de zee op geweest om te snorkelen. Het was nog mooier dan de dag ervoor. We hebben ook hele mooie koralen gezien. Het bootje voer ook wat verder de zee op om dolfijnen te zoeken en we hadden geluk. We hebben er wel zo´n 20 gezien die een hele tijd met de boot mee zwommen. De bootje legde aan op een ¨bijna privé strandje¨. Behalve wij 5-en waren er maar 4 anderen.
Vanochtend zijn we uit Santa Fé vertrokken. Onze reisleidster had via via een auto geregeld die ons om half 11 zou komen ophalen, ene Pedro (oudere man, gezet postuur) die ons met een Amerikaanse bestelbus zou komen ophalen en ons voor 100.000 Bolivar naar Puerto la Cruz zou brengen. Tegen half 12 nog geen Pedro. Af en toe zagen we een Amerikaans busje maar de bestuurder was óf geen man, óf niet oud, óf niet dik dus dat werd niets. We hebben toen zelf maar vervoer geregeld. Dat hebben we goed gedaan want we hoefden maar 30.000 Bolivar (ong. 10 euro) te betalen, en dat voor een rit van ruim een uur. Maar ja, de auto´s die hier rond rijden zouden bij ons rijp voor de sloop zijn en de benzine kost hier maar 1 EUROCENT!! Minder dan 1 liter water!
Voor de hotelovernachting hadden we van onze reisleidster een hotel doorgekregen. Toen we daar aankwamen durfden we er bijna niet naar binnen. Het contrast was wel erg groot met de vorige overnachtingen. We stonden voor een marmeren trap waar een portier de wacht hield en een trolly naar buiten werd gereden voor onze rugzakken terwijl we van een heel eenvoudige Posada kwamen met een zandvloer.
Morgen hebben we weer een bootje geregeld om weer wat andere eilandjes aan te doen. Wellicht horen jullie daarover overmorgen meer. Ik moet nu afsluiten want we gaan terug naar het hotel. Het is inmiddels donker en het is nogal een criminele stad waar we wel met z´n 5-en moeten blijven.
groetjes Marion.