On the road - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

On the road

Door: marionmaassluis

Blijf op de hoogte en volg Marion

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Scottsdale

Vandaag rijden we naar Joshua Tree Park.
We gaan er niet rechtstreeks naartoe maar besluiten een omweg door de bergen te nemen. Het is een prachtige route maar de bergweggetjes zijn toch iets teveel voor de maag van Mo. Rond half 2 zijn we bij ons motel dat vlakbij de ingang van het park ligt. Na een goede lunch gaan we het park in. Het Park ontleent zijn naam aan de Yoshua Tree die in een bepaald gedeelte van het park groeien. Het is een soort Yuca op stam. Verder ligt het bezaaid met hele grote keien-formaties. Een ander gedeelte is weer vrij kaal en droog met veel cactussen. De zonsondergang kleurt de
lucht achter de bergen mooi rood en vlak voordat het donker wordt zijn we terug in het motel. We kiezen voor een saloon/restaurant vlakbij het motel. Personen onder 21 jaar worden niet toegelaten, ook al drink je geen alcohol; Milou wordt gevraagd zich te identificeren maar zij heeft haar paspoort of rijbewijs op dat moment niet bij en mag dus niet blijven. Als Dennis later bij het tankstation aan de overkant wat bier koop wordt ook hij gevraagd zich te legitimeren. Wat heb ik nog een jonge kinderen :-))

Op dag 3 verlaten we de staat California en komen in Arizona. Een droog en woestijnachtig gebied met praktisch 1 lange rechte weg.Ik denk dat we op de weg naar Phoenix/Scottsdale maar 3 of 4 keer recht/links hoefden. Scottsdale is een stad met een "old town" waar je je in een oude cowboyfilm waant. We hebben er wat rondgelopen en hebben bij terugkomst in het hotel een duik in het zwembad genomen en lekker op het balkon gezeten. Overdag was het erg warm, rond de 30 graden maar de avond is heerlijk met een lauwwarme wind.
Morgen gaan we naar de Grand Canyon. Ik ben erg benieuwd!
Groetjes van ons allemaal. Marion

• 09 Mei 2012 - 05:31

Hennie:

wat een mooie foto .marion jij voelt je natuurlijk ook nog heel jong

• 09 Mei 2012 - 07:55

Simone:

Wat een start......gelukkig toch een goed al goed!!
    Geniet van de Grand Cannyon,ik had daar een flink kippevel moment.
    Liefs uit een herfstig Nieuw Vennep.Kus voor jullie allen.
    Leuke foto!!

• 09 Mei 2012 - 08:28

Linda Messersmid:

Hallo moeder van mijn BFF vriendin van Milou.

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen de foto's die ik van Milou al heb gekregen zien er zo leuk uit ik kan zien dat jullie het echt al heel erg leuk hebben. Ik ga jullie volgen safe trip en allemaal weer gezond weer terug.

Groetjes Linda From Holland

• 09 Mei 2012 - 08:42

Engeline:

Ha Marion, fijne vakantie en tot ziens!

• 09 Mei 2012 - 09:17

Virgie:

Hoi allen,

Dat belooft nog wat voor jullie deze vakantie, maar zoals je ziet het komt uiteindelijk toch allemaal goed. Geniet er lekker van en tot nog eens.

Groetjes

• 09 Mei 2012 - 18:12

Mieke:

Ha Marion maar goed dat je zo sportief
    bent,want je hebt je conditie wel nodig gehad.Wat een gedoe allemaal.
    Wat apart jullie hebben op de foto allemaal slippers aan behalve Youri.
    Heeft ie die vergeten?

groetjes Nol en Mieke.

• 09 Mei 2012 - 19:43

Tantemien:

het is een luike foto maar ik ken jou er alleen maar van maar dat hoor later nog wel .wie die anderen zijn .Ik ver héug me op het volgen ver slag

• 09 Mei 2012 - 21:21

Coby:

En dan zeggen dat het zo moeilijk reizen in Azie is, hihi.
    Geweldig het verslag, wat een gedoe om naar het grote machtige land te reizen.
    O, ja ik heb de Birma reis weer in oktober, Jo gaat weer mee.
    Geen cowboy dorpjes daar. Ik ben erg benieuwd naar je foto' sen verhalen, Marion.
    Gelukkig zie ik je de 17de juni.
    Tot die tijd jullie allemaal genieten.
    Groetjes en kus aan het "jonge gezin".

Liefs Coby.xx

• 12 Mei 2012 - 16:06

Addie:

hoi Marion en rest van gezelschap, 'n slechte start maar voor ervaren reizigers wel overheen te komen. Heerlijk om zo samen op pad te zijn, heel veel plezier!!
    groetjes