Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park, Kings Cany - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park, Kings Cany - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park, Kings Cany

Door: marionmaassluis

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, Morro Bay

Rond half 1 in de middag zijn we in Las Vegas. Het is behoorlijk warm; 102 gr,Fahrenheit:de warmste dag sinds jaren. We hebben er niet zoveel last van want we zijn voornamelijk in de hotels met de casino’s. Het zijn megagrote hotels die ondergronds verbonden zijn met casino’s, winkels, restaurants. Veel hotels hebben een thema zoals New York – New York, Excalibur, Treasure Island, Ceasar’s, Venetian. De hotels zijn voor iedereen toegankelijk.
Wij hebben kamers gereserveerd in Stratosphere, een hotel met een toren van ong. 350 meter waar je binnen 30 seconden met de lift naar boven wordt gebracht. Bovenop de toren is er de “Big Shot” die je nog 49 meter hoger lanceert en waarin je als het ware boven een afgrond balanceert. Ook kan je van bovenaf naar beneden springen. Je krijgt een speciaal harnas aan en je zit vast aan een kabel.
’s-Avonds gaan we naar de voorstelling “Ka” van Cirque Soleil in een van de theaters van het MGM hotel. We hebben kaartjes voor de late voorstelling maar we moeten toch nog behoorlijk haasten omdat we wat aan de late kant uit ons hotel vertrekken en te laat bij de bushalte zijn. We besluiten toch maar snel de auto bij ons hotel op te halen en zelf naar het MGM te rijden. Dit schiet natuurlijk niet erg op want we moeten over de drukke “Strip”. Gelukkig is parkeren geen probleem en zijn we precies op tijd in het theater. Het is een schitterende voorstelling; we zijn allemaal erg onder de indruk van de acrobatiek, de muziek, de choreografie en de manier waarop alle afzonderlijke delen in elkaar overgaan.
Na de voorstelling worden er verwoede pogingen gedaan om rijk te worden maar dat is niet gelukt.
Omdat we nog een aantal “attracties” willen bekijken besluiten we de volgende dag wat later te vertrekken. In Venice is een kanaal aangelegd waar een zingende gondelier je met een bootje doorheen loodst. De “tol” die je betaalt is niet gering! Er zijn straatjes en pleintjes waarbij het lijkt alsof je gewoon buiten loopt. In Ceasar’s waan je je in Rome. Verder is er een grote M&M Store waar ze 30 verschillen de soorten M&M’s verkopen. De winkel telt 4 etages en staat volledig in het teken van M&M.

De route gaat verder naar Death Valley. Het waait behoorlijk waardoor er veel zand in de lucht ronddwarrelt. Er is daardoor minder uitzicht op de vallei en de diverse kleuren van de rotsen zijn niet zo goed zichtbaar. De volgende ochtend rijden we verder door het woestijngedeelte van Death Valley. We wijzigen onze reisroute enigszins. Omdat de Tioga Pass al open is besluiten we eerst naar Yosemite Park te gaan en de oostelijke ingang te nemen. Dit is het hoogste gedeelte van het park.Een aantal meren zijn nog gedeeltelijk bevroren. Erg fris dus!
In het lager gelegen gedeelte is het lekker warm en zien we prachtige watervallen, waarvan er een zelfs 10 x hoger is dan de Niagara waterval, massieve granieten rotsblokken en diepe ravijnen. Er zijn mooie vergezichten maar de lucht is niet helemaal helder.
Het is een lange dag geworden; het is al na 10-en wanneer we bij ons B&B adres aankomen. Het ligt helemaal achteraf en niet bekend bij onze TomTom. Onze gastheer was al bang dat we het niet konden vinden en was al met zijn auto naar ons op zoek gegaan. We worden hartelijk ontvangen met koffie en zelfgemaakte koekjes. Een prima begin van ons 3-daags verblijf bij Liz en James en hun hond Basco.

Wanneer we de volgende ochtend opstaan zien we pas hoe mooi de omgeving is. Er is een grote tuin met uitzicht op Table Mountain. We hebben een rustdag en genieten van een uitgebreid ontbijt in de tuin, lekker luieren en lezen. ’s-Middags gaan we naar een meertje vlakbij waar we zwemmen en pick-nicken aan “ons eigen privé-strandje”. Hoewel…..de grondeekhoorntjes trekken zich daar niets van aan. Ze ruiken alles ook al is het verpakt. De koekjes die Liz gebakken heeft hebben ze tóch weten te vinden, ondanks dat ze verpakt waren in een plastic zak, die weer in een papieren zak zat en waarover een plaid lag. Ze hebben met hun scherpe tanden overal doorheen gebeten.
Na het zwemmen gaan we inkopen doen voor de BBQ. We mogen de superdeluxe BBQ van James gebruiken en nodigen onze gastheer en gastvrouw natuurlijk ook uit. Het is erg gezellig.

De volgende ochtend krijgen we als ontbijt bosbessen-pannenkoekjes met verse aardbeien en slagroom. Teveel om op te eten. We nemen weer een lunch mee en gaan naar Kings Canyon en Sequoia Park. Eindelijk zien Milou en Mo dan de grote dikke Sequoia bomen (de grootste bomen ter wereld) die zij alleen nog maar kenden van de avonturen van Bassie en Adriaan. Via een mooie route langs het smalste gedeelte van de canyon gaan we weer terug voor onze 3e en laatste overnachting bij Liz en James.

De volgende ochtend worden we wakker met de geur van vers gebakken bacon, eieren; Liz heeft er weer een hoop werk van gemaakt. Na het ontbijt nemen we afscheid van de familie. We hebben het erg naar ons zin gehad. Wanneer jullie nog een adres willen voor een B&B in de buurt van Yosemite Park of Sequoia/Kings Canyon dan is dit “the place to be”.

We rijden richting San Francisco. Ik heb hotelkamers geboekt in Berkeley, een voorstad van San Francisco maar het adres wordt niet herkend door onze TomTom. Oeps…….blijkbaar bij het boeken doorgelinkt naar een hotel in Berkeley – Misouri, 1600 mijl verderop! Marjolijn is vanuit de auto meteen gaan bellen met het hotel om de kamer te annuleren. We hebben daarna de eerste MacDonald opgezocht die vanaf de snelweg te bereiken was want daar heb je gratis WiFi en daar kunnen we snel nog online hotelkamers reserveren voor 2 nachten in San Francisco. Vlakbij het motel is een metrostation en in 15 min. zijn we in het centrum van San Francisco. We kijken wat rond en gaan via “Jap-town” en Union Square naar Fisherman’s Wharf. Inmiddels waait er een gure wind vanaf de oceaan; gelukkig zijn er winkeltjes genoeg die een groot aanbod hebben van sweaters en fleecejacks, natuurlijk allemaal met “San Francisco” erop. Met de cable car en de metro gaan we ’s avonds terug naar het motel.

Inmiddels is het maandag en onze 2e dag in San Francisco. We huren fietsen en gaan via de Golden Gate Bridge naar Sausalito. Van daaruit fietsen we langs de baai totdat we uiteindelijk bij het vertrekpunt komen van de veerboot die ons weer terugbrengt naar San Francisco. We varen langs het gevangeniseiland Alcatraz en hebben vanaf het water mooi zicht op de stad. Dennis, Marjolijn, Youri en ik gaan met de fiets nog op zoek naar Lombard Street, het meest kronkelige straatje van de wereld. Het korte straatje met maar liefst 8 haarspeldbochten loopt midden tussen bloemenperken steil naar beneden maar………. dan moet je om er te komen ook steil naar boven. Het is moeilijk te vinden en veel straten hebben eenrichtingsverkeer. De hellingen zijn zeker 20%, ons voorwiel verliest soms zelfs het contact met de weg! Na een stuk of 5 van die hellingen staan we dan eindelijk boven bij het straatje en gaan met de fiets tussen de auto’s slingerend naar beneden. We hebben een leuke sportieve dag gehad en hebben veel gezien.

Vandaag (dinsdag) nemen we de kustweg van San Francisco naar Morro Bay. De weg slingert zich langs de oceaan die tientallen meters lager ligt zodat we een mooi uitzicht hebben over het helblauwe water met witte schuimkoppen rondom de rotsen die boven het water uitsteken. Af en toe stoppen we bij een uitzichtpunt en bij een waterval die vanaf de rand van de klif in de oceaan komt.
Op veel plaatsen langs de kust liggen zeeleeuwen te zonnen. Vanuit ons motel hebben we uitzicht op de oceaan en horen we de zeeleeuwen “blaffen”? Het wordt een relaxed dagje.
Morgen voert onze laatste rit naar Los Angeles waar we wellicht nog door Beverly Hills rijden en naar Venice of Malibu Beach gaan maar hierover meer zodra we weer thuis zijn.
Groetjes van ons allemaal en tot snel!!

• 23 Mei 2012 - 07:23

Ineke Overgaag:

Hi Marion, je hebt weer een geweldige reis te pakken! Floortje Dessing van DSM. Leuk jouw verslag hierover. Geniet van het vervolg. Hartelijke groet!

• 23 Mei 2012 - 08:00

Simone:

Lieve allemaal,
    Wat een geweldige verhalen,ik krijg al bijna weer heimwee,heel veel herkenning!!Geniet nog even van LA en ja je moet wel even door BH, je ziet niet erg veel, maar als je er toch bent!!!
    Liesf Simone

• 23 Mei 2012 - 09:13

Addie:

Hoi
    Klinkt allemaal geweldig en weet nu bij wie ik moet zijn om ook zo'n schitterende reis te plannen. Hoop dat je bij terugkomst nog tijd over hebt om bij te komen van alle inspanningen........oh nee je moet oefenen voor de 4daagse! groetjes en veel plezier laatste dagen en goede reis terug.

• 23 Mei 2012 - 10:24

Itante Mien:

iikheb geeen heel ver haal getypt maar in eens is het verdwenen.

• 23 Mei 2012 - 15:20

Tante Mien:

halo alemaalikgeloof dat jullie het wel naar zin hebben.als jullie terug zijn hebben je denk je wel veel te vertellen ik hoop dat je dan eens een keerdje naar mij toe komt om verslag en fotoos te laten zien want ik denk dat je op veel plaatsenbent geweest dat ikdaar ook ben geweest zo als ik uit het verslag vernam heb je ook een gokje gewaagd ik had ook niks gewonnen.ikhoop dat jullie nog een paar fijne dagen mogen hebben.als je dan thuis komt moet je weer. eerst op. verhaak komen.heel veel groetjes aan jullie allemaal .xxxxxxvoor ieder een .

• 23 Mei 2012 - 19:21

Evelyn:

Hoi Marion en de rest,

Ik lees allemaal weer prachtige verhalen. Zo te lezen wordt er volop genoten van al dat moois.
    Geniet nog even en ik hoop 17 juni nog wat meer te horen.

Groetjes Evelyn

• 23 Mei 2012 - 19:28

Corrie:

Geniet nog van jullie laatste dagen

• 24 Mei 2012 - 11:56

Elly De Groot:

Hallo Marion,
    Dit is weer een prachtige tocht voor jullie. Ik geniet van je verslagen. Erg leuk!
    Ik hoop dat de volgende dagen ook zo geweldig worden voor jullie.
    Hartelijke groet,
    Elly.

• 24 Mei 2012 - 12:32

Joke:

Hi Marion, leuk om je reisverslagen te lezen. Goede reis verder. Groetjes

• 24 Mei 2012 - 13:28

Mieke:

Hoi allemaal

Nog 1 dag te gaan,geniet ervan en een goede terugreis.Jullie zullen wel niet hoeven te wennen aan de temperatuur want het is hier ook erg warm.

Groetjes van je zusje en tante.

• 24 Mei 2012 - 20:56

Coby:

Prachtige foto's.
    En mooie verhalen.
    17 juni horen we meer, geen tijd om Nederlands efteling te kijken hihi.
    Veel plezier nog.
    xx
    Coby.

• 25 Mei 2012 - 05:43

Hennie:

weer volledig genoten van jullie verhalen en fotos,het is weer snel gegaan wel een mooie reis met zun allen .we zullen er 16 juni wel meer over horen ,veilige terug reis en tot snel.groetjes aan allemaal van ons