Vlucht Londen-Amsterdam geannuleerd - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Vlucht Londen-Amsterdam geannuleerd - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Vlucht Londen-Amsterdam geannuleerd

Blijf op de hoogte en volg Marion

28 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Afgelopen vrijdag heb ik gecontroleerd of mijn vluchtschema ongewijzigd was gebleven: NEE DUS! De vlucht van London naar Amsterdam is geannuleerd en omgeboekt naar de volgende ochtend om 06.45 uur!! Pech dus! Ik heb met de reisagent gebeld of er geen andere mogelijkheid was: een dag eerder vertrekken: helaas geen plaats meer
andere luchtvaartmaatschappij: extra ticket
kopen
Wel kon men kijken of ik later deze week kon vertrekken maar dat is voor mij geen optie.
Uiteindelijk heb ik de omboeking maar geaccepteerd maar wel aangegeven dat zij met de luchtvaartmaatschappij moeten regelen dat er op hun kosten dan een hotelkamer op London Heathrow gereserveerd wordt. De luchtvaartmaatschappij heeft aangegeven dit te zullen regelen. Jullie horen nog wel hoe dit afgelopen is.

Dan hieronder nog wat nieuws over mijn laatste week in Nepal.
Vorige week hebben we wat problemen gehad met de "waterhuishouding". In het huis waar ik logeer (bij de overburen) heb ik het probleem dat 's ochtends rond 7 uur de waterkraan dichtgedraaid wordt en me dus niet kan wassen. Wanneer ik dan 's avonds terugkwam controleerde ik dus meteen of er water was en nam snel een douche want soms was dit maar voor korte tijd.
In Hopeful Home was wateroverlast! De afvoer zat verstopt van alle etensresten die met het afwaswater meegaan dus het water liep niet weg. Op de bovenste verdieping wordt gewassen / afgewassen en men had net zolang in de afvoeren zitten porren dat het water daar uiteindelijk wel wegliep. Vervolgens ging men kleding wassen. Al het water kwam een verdieping lager in de badkamer tevoorschijn. Voordat men er erg in had stroomde het al over de drempel ( minstens 10 cm. hoog) over de trap naar beneden. Dat werd dus water scheppen. Toen ik de volgende ochtend kwam was het weer hetzelfde! Uiteindelijk is de afvoerpijp (die gelukkig aan de buitenkant van het huis loopt) doorgezaagd op de plaats waar de verstopping zat en is er een nieuw stuk tussengezet.

Op gebied van "afvalverwerking" is hier nog veel te doen ! Alles wordt gewoon daar weggegooid waar het gebruikt wordt: op de grond dus of in een sloot/rivier.
In de schoolboeken van de kinderen staat wel netjes hoe alles zou moeten maar er wordt geen uitvoering aangegeven.
Omdat de kinderen op een Public English School zitten leren ze al meteen Engels en ik vind dat de kleintjes (vanaf 5/6 jaar) dit al aardig goed onder de knie hebben; zowel lezen als schrijven! Ook hebben ze op die leeftijd al optelsommen en tafels maar de manier waarop dit wordt aangeleerd zet niet veel zoden aan de dijk; alles op de vingers uittellen, en soms gewoon maak gokken wat het zou kunnen zijn. Wellicht dat het in de hogere klassen aangepast wordt? Verder krijgen ze elke dag huiswerk mee, ook de kleinsten. Alle boeken moeten ze iedere dag in hun schooltas meesjouwen. Er wordt wel heel gemakkelijk omgegaan met schoolverzuim. Iedere dag blijft er wel iemand thuis om een of ander "wissewasje".

Vanmorgen, de laatste dag, heb ik voor Didi en Goma, de dames die het weeshuis runnen een sjaal gekocht. Zij houden alles schoon, zorgen voor de kinderen en zijn enorm goede koks. Iedere ochtend en iedere avond Dhal Bhaat maar iedere keer weer erg lekker. Dat zal wel wennen zijn wanneer ik weer thuis ben. Dan moet ik zelf weer koken en met mes en vork eten ; hier wordt alles met de hand gegeten. Dus ook de rijst, dahl, en groenten. Scheelt ook weer in de afwas!
Wat ook afgelopen zal zijn is het lopen op blote voeten en het zitten op de grond. En verder zal ik aan de stilte moeten wennen.

Nou, de rest horen jullie wel wanneer ik jullie weer zie in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 24399

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 06 November 2016

Een rondreis door Noord en Zuid Ethiopië

14 April 2015 - 04 Mei 2015

Fietsen op Cuba

04 Mei 2014 - 05 Juni 2014

VRIJWILLIGERSWERK IN TAJIKISTAN

11 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Fietsen van Saigon naar Bangkok

06 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Rondtoeren in het Z-Westen van de VS

10 Oktober 2011 - 07 November 2011

Een verre reis met Baobab

01 November 2010 - 28 November 2010

Zuid India

06 November 2009 - 03 December 2009

Myanmar/Birma

23 September 2008 - 29 Oktober 2008

Nepal

01 November 2007 - 29 November 2007

Venezuela -

Landen bezocht: