Langtang Trekking geboekt – vertrek 4 oktober - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Langtang Trekking geboekt – vertrek 4 oktober - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Langtang Trekking geboekt – vertrek 4 oktober

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Namaste allemaal,

Dinsdag ben ik bij een stuk of 3 trekkingbureaus in Thamel langsgeweest om te informeren naar de mogelijkheden voor de Langtang trekking.De Langtang vallei ligt ten noordoosten van Kathmandu. Toen ik in een DVD winkel een film kocht voor de kinderen in het weeshuis stelde de verkoper de bekende vragen: "where are you from / where are you staying / how long" etc. Ik vertelde
dat ik een trekking wilde doen en vroeg of hij wellicht connecties had. Dit was eigenlijk een overbodige vraag! In Azie is volgens mij het "netwerken" ontstaan :-0 Hij nam me mee naar een bureau vlakbij en voor zover ik op dat moment kon beoordelen is de trekking die zij konden bieden het gunstigst van de 4. Er komt nog een hele papierwinkel aan te pas: Diverse formulieren invullen, kopie rijbewijs laten maken en voor de permits zijn ook nog pasfoto's nodig. Die had ik niet bij, maar geen nood: de medewerker gaat gewoon even met me mee naar een fotozaak en wacht tot de foto;s klaar zijn (wat een service). Zaterdag om 3 uur moet ik daar op kantoor zijn om de gids te ontmoeten.Zondag word ik opgehaald bij Hopeful Home en wordt naar het vertrekpunt van de trekking gebracht. Op 12 oktober eindigt de trekking en wordt ik weer teruggebracht. Om bereikbaar te blijven en ook zelf te kunnen bellen heb ik een Nepalese simcard gekocht. Dit gaat echter niet
zomaar. Ook hier weer een kopie van het paspoort, formulier invullen waarop een pasfoto moet en een vingerafdruk van rechter en linker duim. Dit wordt allemaal geregistreerd bij de telecom organistie.

DUS: IK BEN VANAF JUN BEREIKBAAR ONDER NR. 0097 1 9808 196848.

Misschien stuur ik nog een kort berichtje voordat ik zondag vertrek. Zoniet dan zal het waarschijnlijk pas
na 12 oktober worden.

Groetjes Marion