Mandalay – 30 graden - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Mandalay – 30 graden - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Mandalay – 30 graden

Blijf op de hoogte en volg Marion

16 November 2009 | Myanmar, Rangoon

Hallo allemaal,
Internet blijft een probleem maar in het hotel waar we nu zitten gaat het gelukkig redelijk.
Het is vandaag onze 3e dag in Mandalay, een grote stad waar van alles te bezichtigen is. Gisteren hebben we met zijn 4-en een soort tuktuk gecharterd en zijn de hele dag rondgereden langs de goudblad-werkers, de houtsnijwerkers, beeldhouwers die boedha's maken van heel klein tot heel groot, pagodes en kloosters bezocht en aan het einde van de dag via ..-tig trappen naar de top van de Mandalay Hill geklommen voor een uitzicht over de stad met zonsondergang. Vandaag wat rustiger aan gedaan: over een hele grote markt gelopen en zomaar een beetje mensen kijken waarbij je de leukste dingen ziet. Wat drinken in een restaurant waar ook eten en drinken afgehaald wordt verpakt in plastic zakjes; ook de soep, koffie/thee wordt in een plastic zakje meegegeven en op de fiets meegenomen.
We zien en doen zoveel dat ik in mijn vorig verslag nog vergeten was te vertellen over mijn de trekking in de buurt van Kalaw. Drie dagen door de bergen en slapen in een klooster. Was erg mooi en leuk.
Morgen vroeg op. Om 6 uur moeten we bij de boot zijn voor een vaartocht naar Bagan, die tussen de 6 en 10 uur kan duren. Vervelen zullen we ons wel niet want er is onderweg altijd veel te zien, de mensen zijn heel vriendelijk en vinden het leuk om met je te praten.
Meer nieuws van ons hopelijk weer in Bagan.
Groetjes Milou en Marion