Chaungta Beach - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Chaungta Beach - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Chaungta Beach

Blijf op de hoogte en volg Marion

30 November 2009 | Myanmar, Rangoon

Hoi allemaal,
Ik ben niet zo'n strandmens maar gelukkig is hier (op dit ogenblik) een goede internet-verbinding en is het wel fijn om op het heetst van de dag in een koele ruimte te zitten.
Gisteren waren we al om 10.00 uur in Chaungta Beach. Het is wel een relaxte afsluiting van de reis maar zo in tegenstelling met al hetgene wat we gezien en beleefd hebben. Ik had dit liever even "vast willen houden" en rechtstreeks terug willen gaan naar Nederland.
Je waant je niet meer in Birma.
Veel toeristen zijn er (nog) niet maar ik denk dat wanneer je over 5 jaar hier komt het al veel gaat lijken op de stranden met resorts in Thailand, Mexico enz. We hebben een eenvoudig houten huisje pal aan het strand met uitzicht op zee. Je loopt zo vanaf het huisje de zee in. Ontbijt wordt bezorgd op je eigen veranda wanneer je dat wilt.
Milou heeft er jammer genoeg nog niet van kunnen genieten. Sinds zondag heeft ze last van hoofdpijn, hoesten, koorts. De oorzaak is waarschijnlijk de airco tijdens de lange busrit naar Pyay. De hoofdpijn werd alleen maar erger en gisteren hebben we voor de zekerheid er een dokter bij geroepen. Ze heeft een injectie gekregen en een stuk of 5 verschillende pillen die ze 's avonds, vanochtend en vanmiddag moet innemen. Aan het eind van de middag komt de dokter weer kijken hoe het gaat.
Het personeel van het resort is superlief en zorgt heel goed voor haar. De dokter was nog maar net geweest of er kwam al iemand met de medicijnen, een aantal dames die extra kwamen schoonmaken, dames die een ventilator kwamen plaatsen (want airco is niet goed voor haar), dames met extra drinken. Ze mag niet alles eten en de manager van het restaurant weet wat ze wel en niet mag. Vanochtend was ook iedereen benieuwd hoe het met haar ging. De hoofdpijn is gelukkig al een beetje minder. Hopelijk is het over wanneer we morgen weer terug naar Yangon gaan. Er zijn trouwens veel mensen uit de groep ziek geweest. Toen we in Mandalay waren zelfs zeker de helft van de groep! Waarschijnlijk van vermoeidheid; het is tenslotte een reis en geen vakantie (haha).
Misschien stuur ik nog een berichtje vanaf het vliegveld in Kuala Lumpur want hier moeten we behoorlijk lang wachten.