Sober verblijf in Nepal in luxe afgesloten - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Sober verblijf in Nepal in luxe afgesloten - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Sober verblijf in Nepal in luxe afgesloten

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 November 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisteren weer vertrokken uit Kathmandu na eerst de nodige controles van de handbagage. Alles moest uit de tas. De naald uit mijn naai-etui werd doormidden gebroken en weggegooid en de spelden werden apart gelegd (konden ze zeker zelf gebruiken?) maar mijn fles water mocht ik gewoon meenemen! Tot ieders verbazing werd op de vliegtuigtrap nog een keer de handbagage gecontroleerd. Toen moest ik de fles water wel afgeven. Er waren in het vliegtuig nog 13 andere passagiers die vanuit Delhi met Virgin Atlantic naar London Heathrow vlogen. We kregen te horen dat onze bagage niet met hetzelfde vliegtuig meeging maar met Jet Airways (de maatschappij die de vlucht verzorgde van Kathmandu naar Delhi). Ik dacht: als dat maar goed gaat!?
In London heb ik me gemeld bij de service desk van Virgin Atlantic om te horen welk hotel voor me was gereserveerd en met welke bus ik daar naartoe moest. Het was keurig geregeld: goede hotelkamer, heerlijk warme "power-shower", Frans dinerbuffet en ontbijt. Het ontbijt was echter pas mogelijk vanaf 6 uur. Omdat ik om kwart over 5 al met de bus naar het vliegveld moest kon ik een "breakfast-box" afhalen.
In het vliegtuig van London naar Amsterdam zat ik in Premium class: brede stoel met zachte kussens en als ik mijn benen helemaal naar voren uitstrekte was er nog 10 cm ruimte tot de stoel voor me! Youri kwam me ophalen maar moest even geduld hebben want mijn bagage was niet meegekomen. Dat is ook helemaal geen ramp want die wordt vanmiddag netjes aan huis afgeleverd dus daar hoefde ik ook niet mee te zeulen.
Dus een sober verblijf luxe afgesloten. Een leuke ervaring om eens een keer niet als toerist in Azië te zijn maar als vrijwilliger/gast bij lokale bevolking!

Iedereen bedankt voor jullie leuke reacties. Mijn foto's zien jullie binnen niet al te lange tijd op Picasa Web.

groetjes Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 24242

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 06 November 2016

Een rondreis door Noord en Zuid Ethiopië

14 April 2015 - 04 Mei 2015

Fietsen op Cuba

04 Mei 2014 - 05 Juni 2014

VRIJWILLIGERSWERK IN TAJIKISTAN

11 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Fietsen van Saigon naar Bangkok

06 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Rondtoeren in het Z-Westen van de VS

10 Oktober 2011 - 07 November 2011

Een verre reis met Baobab

01 November 2010 - 28 November 2010

Zuid India

06 November 2009 - 03 December 2009

Myanmar/Birma

23 September 2008 - 29 Oktober 2008

Nepal

01 November 2007 - 29 November 2007

Venezuela -

Landen bezocht: