Veilig geland - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Veilig geland - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Veilig geland

Door: marionmaassluis

Blijf op de hoogte en volg Marion

12 Oktober 2011 | Chili, Santiago de Chile

Hoi allemaal,
Na een lange vlucht ben ik veilig en zonder vertraging vanochtend om half 9 geland op Santiago de Chile. Een aantal van mijn medereizigers heb ik in Madrid al leren kennen. Het was even verwarrend want er zat ook nog een groep van Djoser in het vliegtuig. Ons hotel ligt midden in het centrum waar ik, samen met nog 5 anderen, vanmiddag al wat rondgekeken heb. De temperatuur valt tegen. Er waait een gure wind en de zon komt maar af en toe door.
Ik hoor nu net beneden vanuit de hal van het hotel een geschreeuw, of gejuich? Chili moet tegen Bolivia voetballen en dat wordt door iedereen gevolgd; in de cafe's en restaurants en op een groot plein. Omdat het dan in de restaurants heel rumoerig is en je elkaar niet goed kunt verstaan hebben we al vroeg gegeten.
Morgenochtend kunnen we nog hier in Santiago rondkijken waarna we rond 4 uur vertrekken we met het vliegtuig naar San Pedro waar we een aantal dagen blijven. Dat ligt noordelijker en daar is het overdag ook warmer, hoewel het 's nachts nog wel kan vriezen. De temperatuurverschillen overdag en 's nachts zijn hier erg groot. Ik denk dat ik nog wel een warme trui moet kopen!

Groetjes Marion

• 12 Oktober 2011 - 05:47

Hennie:

fijn dat je een goede vlucht hebt gehad en veilig bent geland.hier is het weer ook niks dus maar hopen dat jij het beter gaat krijgen .nog veel plezier en tot de volgende keer

• 12 Oktober 2011 - 08:09

Engeline:

Hey Marion, goed om te horen dat je goed bent geland. Ja, die Zuid Amerikanen associëren voetbal met passie! Net als muziek en eten de empanada, lekker, lekker! Genieten en veel plezier. Ciao, Engeline

• 12 Oktober 2011 - 08:16

Virgie:

Hey Marion, super dat de reis goed is gegaan. En wat die trui betreft dat heeft toch ook wel iets om een trui van daar te kunnen kopen, is een keer wat anders dan hier waarschijnlijk. Ik hoop wel voor je dat het weer wat veranderd, want het is toch plezieriger reizen met mooi weer. Ik duim voor je. Geniet er in elk geval van, voor je er erg in hebt zit je alweer in het vliegtuig. Veel pezier en tot nog eens. Heel veel groetjes uit het druilerige Luyksgestel x

• 12 Oktober 2011 - 08:36

Addie:

Hoi Marion, fijn te lezen dat je goed geland bent, toch altijd ook weer belangrijk! Jammer dat het koud is, toch maar gaan voor die lekkere warme trui. Maak je beslist ook weer mensen blij als je bij ze koopt!! Ik ben benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden en hoop dat je geen last krijgt van hoogteziekte. Heel veel plezier!!!

• 12 Oktober 2011 - 13:43

Mieke:

Ha Marion

Gelukkig een goede vlucht achter de rug.De temperatuur is hier lekker zacht alleen is het erg nat.Tot schrijfs.

Mieke.

• 12 Oktober 2011 - 15:46

Frans En Elly:

hoi Marion,

Gelukkig dat je goed bent aangekomen.Het het zal ongetwijfeld weer een hele boeiende vakantie worden! Alvast heel veel plezier!

liefs vanuit Etten-Leur

• 12 Oktober 2011 - 17:56

Evelyn:

Hoi Marion. Het eerste wat ik dacht toen ik je verslag las, was oeps. Ik had je namelijk moeten vertellen dat het in Chili meestal hard waait en de gevoelstemperatuur dan lager aan voelt. Weet ik namelijk nog van mijn reis naar Chili/Argentina. Dan had je in ieder geval een trui vanuit Nederland mee kunnen nemen. Maar ach, nu heb je morgen in ieder geval, buiten het bekijken van de stad, ook nog wat te shoppen. Je zult hem namelijk ook nog wel nodig hebben in Bolivia en Peru, want ook daar daalt de temperatuur 's avonds snel en zeker als je op hoogte zit. Veel plezier! groetjes Evelyn

• 12 Oktober 2011 - 19:05

Milou:

Hoi mam,

Gelukkig heb je een goede reis gehad! Ga lekker een (leuke) warme trui kopen en wij wachten op je volgende bericht :-)

Xx Mo en Milou

• 12 Oktober 2011 - 19:20

Corrie:

Hoi Marion, fijn dat je een goede vlucht hebt gehad, hier is het ook rot weer, dus geniet er maar van je gaat het de komende weken vast warmer krijgen. Heel veel plezier. Groetjes

• 13 Oktober 2011 - 19:13

Sanne En Joost:

Hallo tante Marion

we wisten niet dat je op reis was, niks van meegekregen. leuk hoor!
    Geniet van de reis!

groetjes Sanne en Joost