Morgen de grens over van Chili naar Bolivia - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Morgen de grens over van Chili naar Bolivia - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Morgen de grens over van Chili naar Bolivia

Door: marionmaassluis

Blijf op de hoogte en volg Marion

14 Oktober 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

Hallo allemaal,
Woensdagmiddag zijn we met het vliegtuig van Santiago naar Calama gevlogen waar 2 kleine busjes ons opwachtte om naar San Pedro de Atacama te vervoeren. Het laatste stuk reden we in het donker dus hadden we geen idee hoe het landschap er uit zou zien. Het ligt in de droogste woestijn ter wereld. San Pedro is een klein plaatsje waar vandaan toeristen allerlei excursies doen. Gisteren hebben we wat rondgekeken in het dorpje en zijn ´s middags naar de Maanvallei gegaan. Het waaide ontzettend hard en het zand ging alle kanten op. Ondanks dat er nauwelijks bomen of struiken zijn is de natuur heel mooi en bijzonder met canyons, zandduinen, lavaeheuvels tussen de vulkanen in een onmetelijke vlakte. Het wordt de maanvallei genoemd vanwege de gelijkenis met de maan. Er is destijds ook getraind door de astronauten die naar de maan gingen.
Vanochtend werden we om 5 uur opgehaald voor een excursie naar de vallei met de geisers. We moesten zo vroeg vertrekken omdat de geisers beginnen te werken zodra de zon erop schijnt. Toen we aankwamen zag je al overal stoom uit het aardoppervlak komen en toen de zon opkwam begon het te borrelen en kwam er heet water uit. We kregen daat een ontbijt met eieren gekookt in een geiser en ook chocomel en melk werd erin opgewarmd. De natuur is er prachtig: Het lavagesteente heeft prachtige kleuren, sommige stukken stonden heel grote cactussen en er waren alpaca´s te zien en flamingo´s. Dit op een hoogte van 4200 meter en een temperatuur van min 10. Dus thermo-ondergoed, laagjeskleding, winddichte jas, muts, handschoenen was hard nodig. Overdag is het in de zon wel warm maar de wind is nog steeds behoorlijk hard.
Morgen gaan we naar Bolivia waar we een 4-daagse jeeptocht over de zoutvlakte hebben, maar daarover de volgende keer meer.

bedankt voor jullie leuke berichtjes (mijn trui is nog niet gekocht)

groetjes Marion

• 14 Oktober 2011 - 18:21

Dennis En Marjolijn:

Hi marion,

Klinkt goed daar. Leuk, die eieren uit de geiser!

Geniet lekker,

D&M

• 14 Oktober 2011 - 18:30

Maico En Sandra:

Hee Marion,

Door alle drukte hier zijn we je helemaal vergeten een super fijne reis te wensen!! Maar zo te horen gaat dat helemaal goed komen. Geniet ervan en hopelijk geen last van hoogteziekte.

Groetjes van de familie Meyer

• 15 Oktober 2011 - 01:31

Milou:

Hoi mam,

Het klinkt echt heel gaaf en super mooi!! Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Hoe is de groep? Zijn het leuke mensen, klikt het allemaal goed? Ik hoop het wel!

Oja op m'n werk gaat het heel goed! Het is al drukker aan het worden dus ik kan steeds meer leren :-)

Xx Milou

• 15 Oktober 2011 - 09:15

Corrie En Bert:

Hoi,

Leuk hoor om je verslag weer te lezen, lijkt ons allemaal heel leuk wat je mee maakt, geniet er maar van en veel plezier op de Jeeptocht.

• 15 Oktober 2011 - 10:02

Virgie:

Hey Marion,

Geniet ervan, want zo te horen is het weer een hele andere ervaring. Ik hoop voor je dat je toch ook nog wat beter weer gaat krijgen. Hier nu de zon maar wel koud.
    Tot het volgende bericht.

Groetjes x

• 15 Oktober 2011 - 14:16

Sanne En Joost:

Zo te horen vermaak je je prima! Klinkt allemaal erg leuk en mooi.
    We krijgen ook wel weer zin in zo'n lange reis haha, maar dit jaar rustig aan voor ons!

veel plezier nog!

groetjes Sanne en Joost

• 15 Oktober 2011 - 17:32

Marja En Jef:

fijn om je reisverslag weer te lezen, zo reizen we ook een stukje mee.
    het blijft toch altijd een beetje spannend.

groetjes Marja en Jef

• 17 Oktober 2011 - 09:14

Ineke Overgaag:

Ha die Marjon,
    Dit is weer het grote genieten hé - klinkt echt fantastisch en lekker gevarieerd. Overigens op IJsland hebben ze ook onstuimige geysers - maar toegegeven die zijn zonder cactussen en flamingo's op de achtergrond.
    Fijne reis verder!!

• 18 Oktober 2011 - 10:34

Sylvia Willems:

Hi Marion,

Klinkt zoals gewoonlijk weer helemaal geweldig, wat je allemaal meemaakt. Om 4 dagen op de zoutvlakten te zijn, zal ook weer een avontuur op zich worden. Heel veel plezier en take care! Groetjes, Sylvia