Met de boot en de trein door het Indiase landschap - Reisverslag uit Kochi, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Met de boot en de trein door het Indiase landschap - Reisverslag uit Kochi, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Met de boot en de trein door het Indiase landschap

Blijf op de hoogte en volg Marion

18 November 2010 | India, Kochi

Hoi allemaal,

Sinds mijn laatste berichtje heb ik al weer een hoop gezien. Onderweg van het ene naar het andere hotel hebben we een theeplantage en een theefabriek bezocht. De volgende dag zijn we 's morgens om negen uur op een boot gestapt (die we voor onze groep alleen hadden) en zijn we door de backwaters naar Varkala gevaren waar we rond 6 uur 's avonds aankwamen. Dat was dus 8 uur op de boot; een hele relaxte manier van reizen. Lekker op het bovendek (wel met zonnescherm) en genieten van al het moois wat je onderweg ziet en de dagelijkse bezigheden van de mensen die langs het water wonen. Het water wordt gebruikt om de was te doen, te badderen, tanden te poetsen, de afwas te doen, vis schoon te maken, lekker te zwemmen?! Daarna was het nog een uurtje rijden naar ons hotel. We zaten in een bungalowtje van een beachresort. We hebben in de tuin gegeten en hadden uitzicht over de Arabische zee. Omdat het donker was konden we de omgeving niet zo heel goed zien. Jammer genoeg moesten we na het eten naar binnen want het begon te regenen. 's Nachts heeft het flink ge-onweerd met een bliksemklap zo hard dat ik dacht dat er ergens iets ontploft was.
De volgende ochtend was het weer stralend weer en hebben we een stukje lopen van het hotel heerlijk ontbeten aan de branding van de zee en hebben we in de verte 3 dolfijnen gespot. Vanochtend dus maar weer hetzelfde plekje opgezocht. De vissers waren juist bezig met het binnenhalen van de vangst. Naast de vele vis die er in de netten zaten, waren er ook enorme kwallen bij.
Het is een prachtig plekje maar het toerisme rukt langzaamaan op. Wel jammer.
Vanmorgen zijn we met taxis naar het treinstation gegaan om de trein te nemen naar Cochin. Dat is een rit van 4 uur. Dat lijkt misschien lang maar je verveelt je geen moment. Op ieder station waar de trein stopt is wel wat te zien en er lopen geregeld verkopers door de trein met eten en drinken. Het is tevens een slaaptrein want veel passagiers reizen grote afstanden met de trein. Zo zat er een jongen in de trein die naar New Delhi moest: dat is 2,5 dag treinen! Na deze treinreis hebben wij er nog een van 7 uur en een van 12 uur dus we kunnen er langzaam aan wennen.
Vanmiddag tegen 5 uur zijn we in de havenstad Cochin aangekomen. We overnachten in een voormalig nonnenklooster dat is omgebouwd tot een mooi hotel. Het ligt in het oude stadsdeel. Een soort dorpje buiten de drukke stad (1,3 milj. inwoners). Vroeger is het een Nederlandse enclave geweest, die later ingenomen is door de Portugezen. Dit is terug te zien aan bepaalde huizen en straatjes. We zijn even naar het haventje geweest waar de vissers juist binnenvoeren met inktvis, krab, garnalen ruim 10 cm!!)
Dit is hier dus allemaal spotgoedkoop. Dus voor de visliefhebbers: India is the place to be!

Ik ga mijn berichtje beeindigen want ik begin wel erg veel last te krijgen van de muggen.

groetjes en tot de volgende keer.