Heelhuids aangekomen - Reisverslag uit Bangalore, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Heelhuids aangekomen - Reisverslag uit Bangalore, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Heelhuids aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 November 2010 | India, Bangalore

Hoi allemaal,
Na een bijzondere dag en leuk feestje 's avonds in Enschede vertrekken we rond 3 uur 's nachts vanuit Enschede. Bij Amsterdam Zuidoost zetten we Hans af en rijden door naar Schiphol. Helemaal niet te vroeg want het is al tegen 5 uur wanneer ik in de vertrekhal aankom. Coby en Dirry zijn er ook al en zodra ons groepje compleet is hebben gaan we ons inchecken. Na even zoeken vinden we een koffiebar die open is. De meesten gaan pas half zeven open!
We vliegen met British Airways naar London Heathrow. Qua logistiek een niet erg handige luchthaven: eerst met een shuttle bus naar de terminal daar roltrap op, weer door de controle, roltrap af, shuttle bus weer in en dan naar het vliegtuig dat klaarstaat voor de vlucht naar Chennai. We moeten best nog haasten om op tijd te boarden. We vertrekken iets later vanuit Londen en de vlucht zelf duurt ook langer dan gepland maar eindelijk na 13,5 uur staan we op Indiase bodem. Het is in Chennai dan een uur of 3 in de nacht. Aan de drukte bij de aankomsthal zou je dat niet zeggen. Het staat vol met dragers, gidsen en andere mensen die reizigers komen ophalen. Logisch eigenlijk want vluchten uit Europa komen allemaal in de nacht aan.
Er staan 2 kleine busjes klaar om ons naar het hotel in Mammalapuram te brengen. Het is een goed hotel; het ziet er keurig uit. Wanneer de sleutels voor de kamers uitgedeeld zijn kan ik eindelijk mijn bed in. Het is eigenlijk best wel mee gevallen en ik heb er niet echt last van dat ik een nacht slapen heb overgeslagen.
Vandaag zijn we Mammalapuram ingegaan. Op het dakterras van een leuk restaurantje gaan we met z'n zevenen lunchen en daarna naar de kleermaker om wat luchtige kleding te bestellen. Dit is voor mij niet nodig want hij heeft al een aantal leuke wikkelrokken hangen, waarvan ik er 2 koop. Ik moet wel weer wennen aan de prijzen en de wisselkoers.
Het is even wennen aan het warme weer maar Mammalapuram ligt aan zee en er waait een lekker windje. Het is een leuk klein stadje (of groot dorpje) en vrij levendig. Misschien omdat het vandaag zondag is? Er zijn in ieder geval genoeg mensen op het strand. Maar in tegenstelling tot bij ons zitten de meeste mensen met hun gewone kleding, zeker de dames, die dit ook gewoon aanhouden als ze in de zee gaan. Het is weer een erg kleurig gezicht, al die mooie sari's en tunieken. Maar..... waar toeristen komen zijn -tig verkopers, jong en oud, die van alles te koop aanbieden en wel heel erg vasthoudend zijn. Maar wanneer ik de eerste dag al sjaals, slippers, kralensnoeren, beeldjes enz. enz. ga kopen moet ik het de hele vakantie meesjouwen en dat is niet zo handig.
Vanavond hebben we een Indiaas buffet op het dakterras. Het koude weer in Nederland zijn we al helemaal vergeten.
Morgen ga ik fietsen in de omgeving. Dat wordt dan wel al om 8 uur vertrekken, anders wordt het veel te warm.
In mijn volgend berichtje daarvan meer.
groetjes Marion