Vervolg van mijn bericht van gisteren - Reisverslag uit Mysore, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Vervolg van mijn bericht van gisteren - Reisverslag uit Mysore, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Vervolg van mijn bericht van gisteren

Blijf op de hoogte en volg Marion

24 November 2010 | India, Mysore

Hoi allemaal,

Voordat ik inlogde heb ik voor de zekerheid maar even gevraagd tot hoe lang ik op internet kon; hier is niets zeker en alles kan weer veranderen.
In mijn vorig berichtje was ik gebleven bij de trekking. Op de terugweg naar het hotel moest onze jeep een noodstop maken om een slang te ontwijken die de weg overstak. Dus we hebben toch nog "wilde dieren" gezien.
Afgelopen donderdag zijn we naar Mysore gereisd. Onderweg zijn we naar een enclave geweest van Tibetaanse vluchtelingen, bestaande uit drie dorpen, een weverij, een nonnenklooster, een monnikkenklooster en een grote tempel, de grootste buiten Tibet.
We waren net op tijd voor de dienst. Dit was een hele speciale ceremonie, erg indrukwekkend en emotioneel.
Mysore is een leuke stad van ong. 750.000 inwoners. Het is bekend om zijn ayur vedische olien, sandalhout, wierook. Ook is er een
groot paleizencomplex van een van de vroegere maharadja's. Dit is prachtig gedecoreerd en je kan er ook diverse kado's bekijken die de maharadja's gekregen hebben van diverse regenten.
Gisteren ben ik met mijn kamergenote Connie de hele dag op stap geweest.
De Indiase jeugd is erg inventief en gewiekst. Volgens mij wisselen ze onderling informatie uit over de toeristen die hun stad aandoen. Het gaat als een lopend vuurtje. Na een uur weet men al hoe groot de groep is, waar je vandaan komt, in welk hotel je logeert, waar je wat gekocht hebt. Ze willen je naar winkels en bedrijfjes brengen maar dat zijn natuurlijk de winkels en bedrijfjes van hun vrienden waar zij dan weer provisie krijgen. We gingen even ergens wat drinken en ineens stond "onze gids" er weer die nadat wij onze drankjes betaald hadden hiervan 2 roepies opstreek!
Vanmorgen wilden we het paleis bezoeken maar stonden bij de verkeerde ingang van het paleis. Volgens onze reisgids zou het om 10 uur opengaan. Een aantal chauffeurs van motor-riksja's wilde ons wijsmaken dat het op zaterdag pas om half een open zou gaan; tot die tijd konden zij ons een rondrit aanbieden.
We vertrouwden het helemaal niet en liepen om het paleis heen en vonden de goede ingang: het paleis was gewoon vanaf 10 uur open!!!

Het weer was vandaag wat minder. Af en toe regen en lagere temperatuur (29 gr.) Dit blijkt het gevolg van een cycloon bij Chennai.
Morgen gaan we naar Hassan, overnachten daar en gaan dan met bus en trein naar Goa.
Jullie horen weer van mij vanuit Goa.

Groetjes en tot de volgende keer.