Van 38 graden Celsius, terug naar 25 - Reisverslag uit Madurai, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu Van 38 graden Celsius, terug naar 25 - Reisverslag uit Madurai, India van Marion Broek-Thijssen - WaarBenJij.nu

Van 38 graden Celsius, terug naar 25

Blijf op de hoogte en volg Marion

22 November 2010 | India, Madurai

Hoi allemaal,
We hebben de hitte van de stad verlaten en zitten nu in de koele bergen. Het verschil is minstens 13 graden maar het is een lekkere temperatuur. November is hier de wintermaand!!

We hebben een leuke groep en met de gezondheid gaat het goed.

Gisteren hebben we een specerijen-plantage bezocht; het rook er heerlijk naar kaneel, nootmuskaat, kardemom, peper en nog allerlei andere kruiden. Vandaag zijn we om 06.30 uur vertrokken voor een wandeltocht door de jungle. We kregen stoffen beenbeschermers aan om ons te beschermen tegen de bloedzuigers. Dit was voor sommigen wel nodig. Zelf had ik er geen last van. In het natuurpark leven tijgers, olifanten, apen en een heleboel kleinere dieren. Olifanten en tijgers kregen we niet in het vizier. Wel bijzondere kikkers, grote sprinkhanen, apen. Vanmiddag zijn we in hetzelfde natuurpark met een boot weggeweest maar ook toen hebben we geen tijgers en olifanten gespot. Ditmaal lieten vooral de herten, zwijnen en vogels zicht zien.
Morgen vertrekken we weer uit deze plaats en gaan onderweg naar een theeplantage.
Overmorgen zijn we een hele dag met een boot op de backwaters van Kerale maar daarover in mijn volgend bericht meer.

Groetjes en tot schrijfs
Marion.